Ahad, 20 April 2014

Resdung dan Elergi


RESDUNG? SINUS? APAKAH IA?

Resdung adalah perkataan yang digunakan untuk menggambarkan PELBAGAI penyakit hidung.  Salah satu punca atau gejala resdung adalah akibat JANGKITAN BAKTERIA ke atas hidung dan rongga di sekelilingnya.    
 
     
Dianggarkan hampir 25% penduduk negara ini mengalami penyakit resdung yang serius.
Antara tanda-tanda resdung ialah;
# gatal-gatal hidung
# hidung berhigus atau tersumbat,
# sakit kepala terutama di dahi dan pipi,
# kelumumur yang berterusan walaupun bermacam syampu dan ubat telah digunakan.
Penyakit resdung juga dikenali 'sinusitis'. Ramai yang tidak memandang serius tentang penyakit ini tapi sebenarnya boleh mendatangkan bahaya kepada penghidapnya.
Untuk kanak-kanak, ia boleh menyebabkan jangkitan sellulitis dan merah pada bahagian mata. Akhirnya boleh menyebabkan buta. Manakala untuk orang  dewasa, ia boleh menyebabkan nanah daripada sinus frontal tidak dapat keluar daripada hidung dan akan masuk serta memenuhi ruang dalam otak. Ini akan menyebabkan dinding pemisah akan menjadi semakin tebal dan boleh mengakibatkan sinus mudah tersumbat.

Orang mengidap resdung biasanya mereka ini sangat sensitif pada perubahan cuaca, tekanan emosi, hama dan juga alahan terhadap sesetengah makanan.
Untuk masalah resdung dan alergi, pengambilan supplemen adalah sangat-sangat perlu. Atara supplemen yang boleh membantu anda:
1. Protein: Penyakit adalah berpunca dari sel yang tidak sihat. Protein amat penting dalam penghasilan sel. Jika sel mendapat cukup protein, sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel yang lama, di samping mengurangkan masalah resdung/alergi. Boleh pilih antara:
#Meal Shakes-French Vanilla (544gm)
#ESP (850gm)

2. B-Complex (120 biji): Penting untuk pemuliharaan selaput lendir (mengelakkannya dari mengganggu ruang pernafasan). Membantu menguatkan antibodi badan, membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh, membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati dan memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress.

3. Sustained Release Vita-C Plus TM (180 biji): Bagi yang mengidap alergi, sel dalam badan akan mengeluarkan sejenis bahan kimia yang dipanggil histamin. Histamin akan menyebabkan ruam, bersin, gatal dan juga penyakit alergi lain. Anti-histamin biasanya akan digunakan sebagai rawatan asas untuk masalah ini. Vitamin-C bertindak sebagai anti-histamin, tanpa kita perlu mengalami side effect dari pengambilan dadah anti-histamin. Vitamin-C membantu menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh badan, membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol (salur pernafasan), meningkatkan fungsi sistem pertahanan badan (immune system) dan meningkatkan penyembuhan tisu.

4. Alfalfa Complex (330 biji / 700 biji): Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit (resdung) itu sendiri. Kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutama akibat daripada ekzema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun, mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai supplemen mereka.

5. GLA Complex (60 tabs): Merupakan sejenis asid lemak Omega 6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin, iaitu bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawal-atur proses-proses badan yang normal. Menyokong sistem imun. Gabungan terbaik untuk mengurangkan radang ekzema dengan membantu mengelakkan kulit menjadi kering, pedih dan gatal. GLA juga merupakan rahsia kepada kulit yang cantik (ini untuk kesan jangka panjang kerana ia ada kaitan dengan hormon wanita).

6. Vita-Lea Iron Formula (120 biji): Multivitamin yang hebat. Memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu.

RP: Harga Bukan Ahli

Sekiranya anda berminat untuk menikmati harga ahli ,iaitu diskaun 20%, anda perlu mendaftar sebagai ahli terlebih dahulu. Yuran pendaftaran hanya RM65 seumur hidup. Pendaftaran adalah PERCUMA jika anda membuat pembelian sekurang-kurangnya RM650 dalam satu resit.

Hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut.  Setiap pembelian akan diberikan konsultasi secara PERCUMA, 24 JAM SEMINGGU, SEPANJANG HAYAT.
Alice Alim
SID: 931581
SMS @ Whatsapp @ Wechat: 011-1953 6840
Facebook: Alice Goyoke Rayner
Adalah diingatkan bahawa, produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan